1979
2020. július 11. írta: takacsvera46

1979

1979b.jpg

 Az első játékfilm
Az úgy volt, hogy a Marék Veronika irt egy sztorit Új fiú az őrsben címmel és mondtam a Pápai elvtársnak, aki az osztályvezető volt, hogy én szeretném rendezni. Nagy, kikerekedett szemmel kérdezte: milyen alapon? Azért, mert meg tudom csinálni.
Azt mondta: NEM! a szerkesztő szerkeszt! ez a szabály, és  Radó Gyuszi rendezte, profi munka lett.
Akkoriban történt, hogy a Perpetuum mobile (ismeretterjesztő műsor gyerekeknek) forgatása idején Vadkerty Tibi, a rendező Varsóba utazott a Három kívánsággal miközben perpetuum felvétel is lett volna, kértem, hogy ne mondjuk le, majd én megcsinálom. Tibor tudta, hogy meg tudom csinálni. A stáb is rábólintott. Persze.
Ahogy a Tibi kitette a lábát a bennem levő feszültség vulkánként tört ki, azonnal új forgatókönyvet írtam, hívtam két gyereket műsortvezetni és egy helyes keretjátékot csináltam velük. És mint tudjuk, ami össze akar jönni, az össze is jön.
Átvételkor a Pápai el volt ragadtatva és dicsérte a Tibit a keretjáték ötletességéért. Tibor korrekt volt, természetesen megmondta, hogy ne őt dicsérje, mert ő akkor Lengyelországban volt és... és ezután a Pápai Lajos nem tehetett mást, meg kellett engednie, hogy én rendezzem a következő kisdobosok műsorát, amiből rögvest egy kis tévéfilmet csináltam. Ki lesz a főnök? - ez lett a címe.
Itt született a Dongó őrs és majd 10 év után valami, ami saját és stílus és...A véletlenek segítenek, csak készen kell állni.
Itt most sikerült.
Végül is 10 évnyi iskolám volt rá. Csendben figyeltem mit csinálnak a nagyok - Katkics Ili, Rajnai András, Szabó Attila -,  és a korombeli képzett munkatársak, barátok, Somhegyi, Gothár, ők ráadásul el is mentek a tv- ből, a stílust amit kialakítottunk valakinek tovább kellett vinni.

A bejegyzés trackback címe:

https://hatvankepev.blog.hu/api/trackback/id/tr915990120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása