1990
2020. július 11. írta: takacsvera46

1990

1990.jpg

Gaskó Balázs a Népszabadságot olvasgatta forgatásra indulás előtt, és mutatja, hogy szerinte nyertem. Már el is felejtettem, hogy volt valami pályázat karácsonyi gyerekműsorra és azt találtam ki, hogy fordítsunk a dolgon, azoknak csináljuk, akiknek nincs unokájuk és szeretnének, és csak a tévét nézik karácsonykor, mert az az egyetlen szórakozásuk. Szóval, hogy MI LESZÜNK AZ UNOKÁD! Jól hangzott, tetszett a főnökségnek is.
1990-ben a tévé átalakult. Ez volt a híres "Hankiss éra". Új főnökség lett. A két csatornát külön intendatúra vezette. Az egyes intendatúra vezetője Bányai Gábor, akivel bölcsész korunkból ismertük egymást, sőt onnan gyökerező munka barátságban voltunk, most is lelkes öleléssel fogadott, bemutatott a művészeti munkáért felelős helyettesének az általam csodált rendező Dömölky Jánosnak, aki érezhető ellenszenvvel vizslatott. Akkor az egyes intendaturán úgy alakították a gyerekműsorokat, hogy felkértek 4 alkotót, hogy csináljanak valamit, amit legjobb tudásuk és tehetségük szerint gondolnak, az volt a meggyőződésük, hogy ezek megszállott munkamániás és tehetséges emberek úgyis megcsinálnak mindent, amit tudnak. (É.Szabó Márta, Levente Péter, Macskássy Kati, Takács Vera)
Dömölkyvel az első beszélgetésünk nem sikerült jól, ellenséges volt, a főnök babájának nézett, a műsoraimat nem ismerte, a Kölyökidőről is csak hallott valamit. Én dühös lettem, kikértem magamnak és hisztérikusan közöltem, hogy én csak dolgozni akarok, műsort készíteni és aki a munkáimat mégcsak nem is látta, milyen jogon ítél meg. Kirohantam a szobából. Utána csend volt és nyugodtan dolgoztunk. Produceri irodák alakultak, Várkonyi Gábor és Ifj. ELek Ottó páros volt a producerem. Fél év elteltével megy Várkonyi a szokásos költségvetés tárgyalásra, kicsit izgatottan, mert a Köyökidőnek költség emelést kellett kérnie, mert ami volt, az mindenki szerint kevés. Gábor jön vissza azzal, hogy hivat a Dömölky. Na, mondom vége a szép életnek. Ehelyett a következővel fogadott: Figyeljen, megnéztem a műsort, nagyon tetszik, ehhez igazán nevetségesen kevés az a pénz, amit kapnak. Megemelem a költségvetését és csak így tovább! Gratulálok! És jelentősen megemelte a költségvetésünket. Nagyon jelentősen. Úgyhogy jó életünk volt, a legjobb egész televíziós időm alatt. Szabadság, bizalom, lehetőségek, okos főnökség, jó csapat. Nagyon jó. Igaz két év múlva lemond Hankiss és közben a nagy szabadság hevében amortizálják a televíziót.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hatvankepev.blog.hu/api/trackback/id/tr5715990580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása