1969
2020. július 11. írta: takacsvera46

1969

1969.jpg

Az egyetem valahonnan pénzhez jutott, amit arra költött, hogy a diákok közül harmincat, meg ugyanannyi kísérőtanárt Olaszországba utaztatott, tanulmányi kirándulásra. Persze elsősorban a kisz vb tagjai és a hozzájuk közel állók utaztak, meg mutatóba néhányan a népi oldalról, Czine tanár úr környezetéből, s lehet hogy néhány balos is, de inkább elvétve. A bölcsészkaron akkor már minden irányzat képviselte magát. Előtte a kiszért felelős pártbizottsági elvtársnő behivatott bennünket egyenként, hogy elbeszélgessen velünk, hogy figyelmeztessen, nyugaton majd megkörnyékezhetnek minket, akárkik, és kérdezhetnek ezt-azt, és lehetőleg udvariasan hárítsuk el, és ha hazajöttünk mondjuk el neki. Jó. De nem környékezett senki. A fiúk egy két olyan lány környékezését nem bánták volna. Fel is merült, hogy összeadunk valami pénzt, hogy legalább egyikük megpróbálhassa milyen az. A szálloda mögötti utcában álltak a lányok. Egyik fiú megkérdezte mennyi, elég sok volt, így mégsem adtuk össze.
Ez az utazás volt az utolsó döfés. A kari gyűlés úgy döntött, hogy elsöpri a korrupt vb-t, pedig nem is volt korrupt. A titkár csupa energia, jó fej fickó, szókimondó, Egyik fővárosi főértekezleten, mikor már órák óta vitatkoztak egy rég eldöntött kérdésen, az asztalra csapott: Elvtársak vegyük végre tudomásul, az erősebb kutya baszik. Fegyelmit akartak adni neki, de nem tudták megfogalmazni hogy miért, így aztán nem adtak.
A kari gyűlésre a pártbizottság felkészületlen kapkodásában egy ismeretlent jelölt kari titkárnak. Ott törték a fejüket izzadva az előkészítő értekezleten, ki legyen, ki legyen? aztán az egyik kiment pisilni, és a mikor visszajött azt mondja: gyerekek, találkoztam itt a folyosón ezzel a ...., tudjátok, tanársegéd a tudszoc. tanszéken. Ja, az! Jó, legyen! Örültek, mehettek haza. Jelöltek.
A kari gyűlés meg kacagva megválasztott egy másik jelöltet. A népiesek közül. A pártbizottság meg rettegett, fellázadtak a diákok nem választották meg a pártbizottság jelöltjét. Hát elvtársak, ha el tetszettek aludni… Én bekerültem a vébébe legtöbb szavazattal. Az egyéb. Nem tartoztam sehova, de kedves kislány voltam. Aztán jött a feljelentés, hogy a KISZ vébé szervezkedik. Merthogy nem az egyetem épületében, hanem egy kocsmában tartottuk az egyik vb ülést. Be is hívattak, hogy meséljek, ott mi volt? Mondtam semmi, dumáltunk, a fiúk rumot ittak, én meg nem iszom, korán hazamentem. A pártban idegesek voltak rám, minek megyek haza ilyenkor, ha inni kell, hát igyak. De nem ittam, azóta se.
- De mondom, hogy nem volt semmi, haverok, kocsmáznak.
- Honnan tudod, nem voltál ott!
Tényleg, honnan tudom, nem voltam ott.

A bejegyzés trackback címe:

https://hatvankepev.blog.hu/api/trackback/id/tr9415988428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása